Zielone risotto z brokułem i groszkiem

Jeśli szukacie czegoś lekkiego i zielonego na obiad, ta propozycja jest właśnie dla Was! Wegańskie risotto z brokułami i zielonym groszkiem, o lekko cytrynowym smaku zaspokoi nawet wybredne podniebienia 🙂


Składniki (4 porcje):

  • ryż do risotto (arborio) – 1,5 szklanki (ok. 350 g),
  • brokuł – 1 średni (może być także mrożony),
  • zielony groszek – 1 szklanka (u mnie mrożony),
  • cebula – 1 średnia,
  • czosnek – 1 większy ząbek,
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki,
  • bulion warzywny – ok. 3-4 szklanek,
  • do smaku: sól, pieprz, sok z cytryny, szczypta curry i 1 nasionko kardamonu rozgniecione w moździerzu,
  • opcjonalnie – 1 łyżka nasion słonecznika lub pestek dyni do posypania.

Czas przygotowania: do 30 minut

Sposób przygotowania:

  1. Cebulę obierać i pokroić w drobną kostkę. Czosnek drobno posiekać.
  2. W garnku lub głębokiej patelni rozgrzać olej i smażyć na nim krótko cebulę i czosnek, do momentu aż się zeszklą. Dodać ryż i zeszklić go na oleju.
  3. Na patelnię dodać umyty i podzielony na różyczki brokuł (może być mrożony). Dodać 2 chochle bulionu i chwilę gotować, aż ryż wchłonie cały płyn.
  4. Następnie stopniowo dolewać bulionu warzywnego, w kilku turach, aż ryż będzie ugotowany i kleisty – zajmuje to zwykle około 15-20 minut. Co jakiś czas ryż przemieszać na patelni.
  5. Pod koniec gotowania dodać groszek zielony (może być mrożony), doprawić solą, pieprzem, odrobiną curry i kardamonu roztartym w moździerzu, skropić obficie sokiem z cytryny.
  6. Ugotowane risotto nałożyć na talerz. Opcjonalnie można posypać łyżką pestek dyni lub nasion słonecznika.

Smacznego!

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.