Wegańskie curry z soczewicą i szpinakiem

Jako, że obchodzimy dziś Dzień Bez Mięsa mam dla Was smaczną i sycącą propozycję – curry z soczewicą i warzywami na mleczku kokosowym. Uwielbiam curry! Ta wersja przypadła także do gustu pozostałym członkom rodziny, również mięsożercom! 

Składniki (2 porcje):

  • soczewica czerwona – 8 łyżek (ok. 100 g),
  • papryka czerwona – 1/2 sztuki,
  • pieczarki – 4 większe,
  • cebula – 1 średnia,
  • czosnek – 1 ząbek,
  • papryczka chili – kawałek, do smaku,
  • pomidory krojone – 3/4 szklanki (200 g),
  • mleczko kokosowe – 1/2 puszki (woda i śmietanka),
  • olej roślinny – 1 łyżka,
  • ryż brązowy – 1 woreczek (100 g),
  • przyprawy: sól i pieprz do smaku, curry (1 łyżeczka), słodka papryka (szczypta), kurkuma (1/2 łyżeczki).

Czas przygotowania: do 40 minut

Sposób przygotowania:

  1. Ryż ugotować al dente wg instrukcji na opakowaniu.
  2. W tym czasie cebulę i czosnek obrać i pokroić w drobną kostkę, można także posiekać odrobinę papryki chili, jeśli lubisz ostre smaki. Paprykę, pieczarki i szpinak umyj i osusz. Pieczarki pokrój w plastry, paprykę w kostkę.
  3. W głębokiej patelni rozgrzać olej, zeszklić cebulę, czosnek i chili oraz 0,5 – 1 łyżeczkę curry. Dodać paprykę i pieczarki oraz opłukaną na sicie soczewicę, chwilę podsmażyć i zalać 3/4 szklanki wody, dodać pomidory z puszki i gotować do miękkości soczewicy.
  4. Na koniec dodać mleczko kokosowe (śmietanka + woda), zagotować. Doprawić do smaku solą, słodką papryką i ewentualnie dodać jeszcze curry i kurkumę. Dodać osuszony szpinak i chwilkę podgotować, aż zwiędnie.
  5. Podawać z ugotowanym ryżem.

Smacznego!

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.