Komosa ryżowa na mleku (komosianka) z mango i borówkami

Jestem zmarzluchem! Z tego powodu sezon na zimne owsianki i innego rodzaju śniadania na zimno już się  u mnie skończył, przez najbliższe pół roku będą pojawiać się w głównej mierze śniadania na ciepło i wszelkiego rodzaju zupy mleczne. Na pierwszy ogień idzie komosianka, czyli pożywna komosa ryżowa gotowana na mleku (mleko krowie można zastąpić napojem roślinnym lub wodą), w dzisiejszej odsłonie z mango i borówkami. Pychotka!


Składniki (1 porcja):

  • komosa ryżowa (quinoa) – 4 łyżki suchych nasion (60 g),
  • mleko krowie – 2/3 szklanki,
  • mango – 1/4 średniego,
  • borówki – garść,
  • orzechy włoskie – 3 sztuki,
  • odrobina cynamonu do smaku.

Czas przygotowania: ok 25 minut.

Sposób przygotowania:

  1. Komosę ryżową dokładnie przepłukać na sicie pod bieżącą wodą.
  2. Mango pokroić w kostkę, borówki opłukać.
  3. Do garnka wlać mleko oraz dodać komosę, gotować na małym ogniu przez około 10-15 minut, pod koniec gotowania dodać 2/3 porcji mango. Komosę odstawić na kilka minut pod przykryciem, aby ziarenka zmiękły.
  4. Gotową komosiankę przełożyć do miseczki, udekorować pozostałym mango, borówkami i orzechami, posypać odrobiną cynamonu do smaku.

Smacznego!

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.