Hummus – pasta z ciecierzycy

Jesteś znudzony zwykłymi kanapki? Masz dosyć mięsa i sera? Proponuję dziś zdrową i smaczną pastę z ciecierzycy. Co prawda strączki przygotowuje się długo, ale zawsze możemy ugotować ich większą ilość, podzielić na mniejsze porcje i zamrozić! Ja zawsze mam w zamrażarce ugotowaną porcję cieciorki czy fasoli, którą mogę wykorzystać na szybko. Pokochajmy strączki i wprowadźmy je do naszej diety chociaż raz na tydzień! Nawet moja kicia chciała załapać się na porcję hummusu 🙂



Składniki (1 słoik – ok. 6 porcji):

  • ciecierzyca (suche nasiona) – 1 szklanka (180 g),
  • sezam – 2 łyżki (20 g),
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki,
  • sok z cytryny – do smaku,
  • czosnek – 1-2 ząbki,
  • sól i pieprz do smaku.

Sposób przygotowania:

  1. Ciecierzycę przed ugotowaniem należy namoczyć – przez około 10-12 h. Najprościej jest zalać ją wieczorem wodą i zostawić na noc. Rano należy wymienić wodę na świeżą!
  2. Ciecierzycę gotować do miękkości, ziarna mają być miękkie i rozpadać się w palcach. Zwykle zajmuje to około 1,5 godziny. Ciecierzycę posolić dopiero na koniec gotowania.
  3. Nasiona odcedzić i wystudzić.
  4. W naczyniu (lub w młynku do kawy) zblendować sezam, dodać oliwę, ponownie zblendować. Następnie w naczyniu umieścić ugotowaną ciecierzycę, pokrojony drobno czosnek oraz sok z cytryny – zmiksować wszystko blenderem na gładką masę. Ewentualnie doprawić solą i pieprzem do smaku.
  5. Pastę można przechowywać w lodówce około 3 dni.

Smacznego!

0 komentarzy

Odpowiedz

Chcesz wziąć udział w dyskusji?
Śmiało, napisz coś!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.